VZDĚLÁVÁNÍ
Venku se nic neopakuje, v přírodě stále nacházíme nové a nové podněty. Každý den je vše nové. Proto může být i dětská hra každý den jiná. Děti si také hrou venku například cvičí sociální kompetence. Naučí se přirozeně organizovat, daleko víc spolu mluví. ~ Rudof Hettich
Lesní školka se svými výchovně vzdělávacími principy hlásí k trvale udržitelnému rozvoji. Jsme součástí přírody a komunity, ve které s dětmi žijeme, s ohledem na její stabilitu, přirozený rozvoj a vědomé prožívání. To jsou hlavní pilíře našeho školního vzdělávacího programu. Přirozené zapojení dětí do ochrany přírody a vytváření bezpečného a spolupracujícího společenství vychází z reálného prožívání tady a teď. Předškolní děti vychováváme v souladu s trvale udržitelným rozvojem.
Hlavní důraz dělíme mezi tyto zásadní oblasti:
Ekologickou výchovu, poznání a ochranu přírody, rozvoj emoční a sociální inteligence dítěte.
Utváření samostatné osobnosti dítěte se zdravým vztahem k sobě, svému okolí, společnosti a přírodě.
Důležité je pro nás i zapojení do lokálního dění. Účastníme se úklidové akce Ukliďme Česko, pořádáme Drakiádu. Spolupořádáme např. Nábřeží žije, Zažij Střekov jinak.
S našimi rodiči udržujeme výbornou spolupráci a užíváme si na našich školkových akcích, jako je třeba Dýňová, Vánoční a Velikonoční slavnost nebo Pasování školáků.
Školní rok zahajujeme seznamovacím výletem do Tisé, kde se sejde většina školních dětí.
Přípravu do školy bereme velmi zodpovědně a po celou dobu docházky sledujeme vývoj dítěte. Pravidelně realizujeme setkání s rodiči s individuálním přístupem.
V předškolním roce se zaměřujeme na hladký přestup do školy a v době odpočinku menších dětí pracujeme s předškoláky na grafomotorice a všestranné přípravě do školy založené na knihách od p. J. Bednářové.
Společně se učíme zahradničit a pečovat o zvířecí kamarády. Na zahradě i mimo ni objevujeme poklady, lezeme po stromech, stavíme přístřešky, hrajeme si, čteme, malujeme, počítáme listy, žaludy a peříčka. Díky skvělé poloze školky můžeme z terasy pozorovat divokou zvěř, např. muflony, jeleny, vzácný hmyz a ptactvo.
Naše školka nabízí fascinující vzdělávací příležitosti
Plánované aktivity:
Výlety do města a za kulturou, poznávání zajímavých řemesel a povolání, spolupráce s místní farmou Koně pod Hradem, návštěvy termálního koupaliště, pádlování na vlastní kánoi, outdoorové aktivity (kola, lezení na umělé stěně, bruslení). Řízené činnosti jsou vždy v souladu s aktuálním týdenním tématem. Respektujeme svátky, tradice a roční období. Vycházíme z našeho propracovaného školního vzdělávacího plánu.
Badatelsky orientované vzdělávání:
Děti u nás mají prostor pro vlastní bádání, ověřování a tvořivé myšlení.
Rozvoj hrubé motoriky:
Dopolední řízené pohybové aktivity obsahují oromotoriku, protažení a didaktické hry. Volný pohyb po zahradě a v lese obsahují hravé pohyby, které podporují rovnováhu, sílu, pružnost a radost.
Bezpečné – přínosné riziko:
Dovolujeme dětem bezpečně riskovat, osahat si svoje hranice a možnosti. Pracujeme s nářadím a jsme neustále vystaveni přírodním změnám.
Volná hra:
Významné místo ve výchovně vzdělávacím procesu má volná hra, která není nikterak usměrňována (výjimkou je oblast bezpečí) a není hodnocena. Přirozeně rozvíjí u dítěte fantazii a sociální dovednosti v interakcích s vrstevníky. Dítě při ní objevuje své psychické a fyzické limity. Má možnost ověřovat si svou zralost i dovednosti. Jedná se o nejpřirozenější způsob učení.
Vaření:
Rádi dáváme dětem důvěru k používání nástrojů a pomůcek k vaření. Děti získají nové dovednosti, znalosti o zdravé výživě a podpoříme spolupráci v týmu. Vaření je zábavou pro všechny.
Zahradničení:
Je dobré, aby děti věděly, odkud pochází jejich potraviny. Společně pečujeme o zahrádku, učíme se poznávat rostliny a sledujeme, jak se rostliny v průběhu roku mění.
Umění:
Pro rozvoj kreativity využíváme různé formy tvoření – modelování, kreslení, malování a různé tradiční a netradiční tvůrčí postupy i materiály.
Zábavná věda:
U nás ve školce mají děti díky senzomotorických experimentům příležitosti k prozkoumání, vytváření dešťových mraků, obřích bublin…seznam je nekonečný.
Ti nejmenší:
Snažíme se motivovat i ty nejmenší děti, podporujeme spolupráci se staršími dětmi, nacvičujeme základní dovednosti a bezpečný pohyb v přírodě.
Příchod dětí
7:30 – 8:30
Odchod dětí
od 15:30h
Vyzvedávání:
po obědě 12:30
po spaní 14:30
Ctíme zásadu, že pedagog zde není od toho, aby vysvětloval dětem svět. Pomáhá dětem objevovat svět tak, aby si ho dítě vysvětlilo samo.
7,30 – 8,30 | Příchod dětí do školky, ranní kruh, volná hra, péče o zvířata a rostliny. Pomoc průvodcům s přípravou dne. |
8,00-12,00 Plnění povinnosti předškolního vzdělávání. Individuální práce s předškoláky je vždy po obědě, kdy menší děti odpočívají. |
8,30 – 9:00 | Přivítání a zahájení dne | |
9,00 – 9,30 | Pohybové aktivity, kolektivní a didaktické hry nebo odchod do lesa | |
9,30–10,30 | Dopolední svačina – připravená od rodičů | |
10,00–11,15 | Řízená hlavní činnost, volná hra, pobyt v lese | |
11,15-12,30 | Osobní hygiena, příprava na oběd, oběd | |
12,30-14,15 | Odpočinek během čtení pohádky, dobrovolný odpočinek a individuální práce s předškoláky, klidové činnosti | |
14,15-15,00 | Příprava svačiny, Odpolední svačina | |
15,00-16,00 | Volná hra, individuální činnosti s dětmi, úklid zázemí, práce na zahradě, odchod dětí s rodiči domů | |
Harmonogram dne se může nepravidelně měnit dle plánovaného programu (výlety, vycházky, aj.) |
VZDĚLÁVÁNÍ
Venku se nic neopakuje, v přírodě stále nacházíme nové a nové podněty. Každý den je vše nové. Proto může být i dětská hra každý den jiná. Děti si také hrou venku například cvičí sociální kompetence. Naučí se přirozeně organizovat, daleko víc spolu mluví. ~ Rudof Hettich
Lesní školka se svými výchovně vzdělávacími principy hlásí k trvale udržitelnému rozvoji. Jsme součástí přírody a komunity, ve které s dětmi žijeme, s ohledem na její stabilitu, přirozený rozvoj a vědomé prožívání. To jsou hlavní pilíře našeho školního vzdělávacího programu. Přirozené zapojení dětí do ochrany přírody a vytváření bezpečného a spolupracujícího společenství vychází z reálného prožívání tady a teď. Předškolní děti vychováváme v souladu s trvale udržitelným rozvojem.
Hlavní důraz dělíme mezi tyto zásadní oblasti:
Ekologickou výchovu, poznání a ochranu přírody, rozvoj emoční a sociální inteligence dítěte.
Utváření samostatné osobnosti dítěte se zdravým vztahem k sobě, svému okolí, společnosti a přírodě.
Důležité je pro nás i zapojení do lokálního dění. Účastníme se úklidové akce Ukliďme Česko, pořádáme Drakiádu. Spolupořádáme např. Nábřeží žije, Zažij Střekov jinak.
S našimi rodiči udržujeme výbornou spolupráci a užíváme si na našich školkových akcích, jako je třeba Dýňová, Vánoční a Velikonoční slavnost nebo Pasování školáků.
Školní rok zahajujeme seznamovacím výletem do Tisé, kde se sejde většina školních dětí.
Přípravu do školy bereme velmi zodpovědně a po celou dobu docházky sledujeme vývoj dítěte. Pravidelně realizujeme setkání s rodiči s individuálním přístupem.
V předškolním roce se zaměřujeme na hladký přestup do školy a v době odpočinku menších dětí pracujeme s předškoláky na grafomotorice a všestranné přípravě do školy založené na knihách od p. J. Bednářové.
Společně se učíme zahradničit a pečovat o zvířecí kamarády. Na zahradě i mimo ni objevujeme poklady, lezeme po stromech, stavíme přístřešky, hrajeme si, čteme, malujeme, počítáme listy, žaludy a peříčka. Díky skvělé poloze školky můžeme z terasy pozorovat divokou zvěř, např. muflony, jeleny, vzácný hmyz a ptactvo.
Naše školka nabízí fascinující vzdělávací příležitosti
Plánované aktivity:
Výlety do města a za kulturou, poznávání zajímavých řemesel a povolání, spolupráce s místní farmou Koně pod Hradem, návštěvy termálního koupaliště, pádlování na vlastní kánoi, outdoorové aktivity (kola, lezení na umělé stěně, bruslení). Řízené činnosti jsou vždy v souladu s aktuálním týdenním tématem. Respektujeme svátky, tradice a roční období. Vycházíme z našeho propracovaného školního vzdělávacího plánu.
Badatelsky orientované vzdělávání:
Děti u nás mají prostor pro vlastní bádání, ověřování a tvořivé myšlení.
Rozvoj hrubé motoriky:
Dopolední řízené pohybové aktivity obsahují oromotoriku, protažení a didaktické hry. Volný pohyb po zahradě a v lese obsahují hravé pohyby, které podporují rovnováhu, sílu, pružnost a radost.
Bezpečné – přínosné riziko:
Dovolujeme dětem bezpečně riskovat, osahat si svoje hranice a možnosti. Pracujeme s nářadím a jsme neustále vystaveni přírodním změnám.
Volná hra:
Významné místo ve výchovně vzdělávacím procesu má volná hra, která není nikterak usměrňována (výjimkou je oblast bezpečí) a není hodnocena. Přirozeně rozvíjí u dítěte fantazii a sociální dovednosti v interakcích s vrstevníky. Dítě při ní objevuje své psychické a fyzické limity. Má možnost ověřovat si svou zralost i dovednosti. Jedná se o nejpřirozenější způsob učení.
Vaření:
Rádi dáváme dětem důvěru k používání nástrojů a pomůcek k vaření. Děti získají nové dovednosti, znalosti o zdravé výživě a podpoříme spolupráci v týmu. Vaření je zábavou pro všechny.
Zahradničení:
Je dobré, aby děti věděly, odkud pochází jejich potraviny. Společně pečujeme o zahrádku, učíme se poznávat rostliny a sledujeme, jak se rostliny v průběhu roku mění.
Umění:
Pro rozvoj kreativity využíváme různé formy tvoření – modelování, kreslení, malování a různé tradiční a netradiční tvůrčí postupy i materiály.
Zábavná věda:
U nás ve školce mají děti díky senzomotorických experimentům příležitosti k prozkoumání, vytváření dešťových mraků, obřích bublin…seznam je nekonečný.
Ti nejmenší:
Snažíme se motivovat i ty nejmenší děti, podporujeme spolupráci se staršími dětmi, nacvičujeme základní dovednosti a bezpečný pohyb v přírodě.
Příchod dětí
7:30 – 8:30
Odchod dětí
od 15:30h
Vyzvedávání:
po obědě 12:30
po spaní 14:30
DENNÍ HARMONOGRAM
7,30 – 8,30
Příchod dětí do školky, ranní kruh, volná hra, péče o zvířata a rostliny. Pomoc průvodcům s přípravou dne.
8,30 – 9:00
Přivítání a zahájení dne.
9,00 – 9,30
Pohybové aktivity, kolektivní a didaktické hry nebo odchod do lesa.
9,30–10,30
Dopolední svačina – připravená od rodičů.
10,00–11,15
Řízená hlavní činnost, volná hra, pobyt v lese.
11,15-12,30
Osobní hygiena, příprava na oběd, oběd.
12,30-14,15
Odpočinek během čtení pohádky, dobrovolný odpočinek a individuální práce s předškoláky, klidové činnosti.
14,15-15,00
Příprava svačiny a odpolední svačina.
15,00-16,00
Volná hra, individuální činnosti s dětmi, úklid zázemí, práce na zahradě, odchod dětí s rodiči domů.
—-
8,00-12,00
Plnění povinnosti předškolního vzdělávání. Individuální práce s předškoláky je vždy po obědě, kdy menší děti odpočívají.
—-
Harmonogram dne se může nepravidelně měnit dle plánovaného programu (výlety, vycházky, aj.).